http://aranylo.blogspot.com/

2010. december 17., péntek

JÉZUS SZÜLETÉSE .

"A Boldogságos Szűz fogantatása pillanatától
 mentes volt az áteredő bűn minden szennyétől ".
British Múzeum „Codex Arundel 404” jelzésű okmánya (Liber de Infantia Salvatoris )
 így írja le:(A Mária szülésénél segédkező szülésznő beszél):

„Amikor bementem, hogy a hajadont megvizsgáljam, úgy találtam,
 hogy arcát az ég felé fordította és imádkozott. Hozzáérve mondtam neki:
 - Mondd lányom...nincs-e valami szerencsés kellemetlen érzésed, vagy nem fáj-e valami...?

Ő csak folytatta imáját és mint egy sziklakő, mozdulatlan maradt, mintha semmit sem hallott volna. Amikor eljött az óra – megnyilatkozott Isten ereje. A hajadon, aki az égre szegezte tekintetét, mintha teljében lévő szőlőtővé változott volna és amikor megjelent a FÉNY, dicsérte AZT, akitől megáldatott. A gyermekből sugárzott a FÉNY – épp úgy, mint a Napból... Ez a Fény úgy született, miként a harmat az égből leszáll a földre.
A csodálkozás kábulata töltött el, és elfogott a félelem, mert szemem odaszögeződött ahhoz a ragyogáshoz, mely a most született Fényből áradt... És ez a Fény egyre jobban sűrűsödött, gyermekformát vett lassan addig, míg olyanná lett, mint egy emberi csecsemő. Ekkor bátorságot vettem, lehajoltam, megfogtam, nagy vigyázattal karomba vettem és az volt a csodálatos, hogy semmi súlya nem volt, annyi se, mint egy újszülötté.

Megvizsgáltam és láttam, hogy testén nincs nyoma a szülésnek. Tiszta volt, könnyű és ragyogó. Mialatt én azon csodálkoztam, hogy nem sír; mint a többi újszülött, ő pislogva nézett – majd kedvesen rám mosolygott, rám nézett és a szeméből olyan nagy fényesség áradt, mintha villám lenne. Amikor a hajadont megfogtam – szűznek találtam. Nemcsak a szülésnek nem volt nyoma, de férfi sem érintette őt soha. (73-74-7)


 Jézus Krisztus arra vár,
 hogy megnyissad a Szíved ajtaját !

BIBLIA "Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és
megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz, és vele vacsorálok, és ő énvelem." (Jel 3,20 ) ...
Figyelj most Reá! Most Jézus Krisztus kopogtat.
 Nem futó kedves látogatást akar tenni nálad.
 Ha megnyitod a szívedet, belép az életedbe.
Nálad akar maradni, veled akar lenni. 

 A betlehemi jászol eredetenetwork.hu
 A ferences rend megalapítója, Assisi Szent Ferenc 1222 karácsonyán Betlehembe járt. 
 A püspökre olyan nagy hatással volt a karácsonyi liturgia, hogy hazatérvén
 a pápához fordult engedélyért, hogy a következő esztendőben
 ő is hasonlóképpen ünnepelhesse meg a karácsonyt.
 Szent Ferenc egy barlangot béleltetett ki szalmával, ahová jászlat állított,
 élő állatokkal és ott tartotta prédikációját a híveknek.
 Az első igazi jászlat azonban Arnolfo di Cambio készítette 1283-ban
 Rómában a Santa Maria Maggiore bazilikában.
Az ötlet aztán gyorsan terjedt az európai városokban.
 Sok jászol a főszereplőket kiegészítve hétköznapi jeleneteket,
 mesterségeket is bemutatott.
 A hagyományos betlehemben a Szent Családon kívül a pásztorok,
 a háromkirályok és az angyalok is jelen vannak.

Hazánkban is elterjedt szokás a betlehemezés, amelyet

 december 24-e délutánján játszanak.
 Ezen a napon felidézik Jézus születésének körülményeit
 a Bibliából ismertek szerint.
Eleinte felnőtt férfiak elevenítették meg a történetet, az elmúlt esztendőkben

 már kisfiúk játsszák. A játék végén jókívánságokkal búcsúznak el a háziaktól,
 akik köszönetképpen megajándékozzák őket.
4. Matyó betlehemes lányok (Borsod megye) 5. Pásztó (Heves m., 1947) 4. Bukovinai székelyek csobánolása (1970, Kéty, Tolna m.) 
 A karácsonyi esemény legbeszédesebb szimbóluma a jászol,
 melynek története hosszú évekre nyúlik vissza.


Amennyiben a következő imát hittel, szívből
 el tudjuk mondani, máris miénk a menny:

Úr Jézus, szükségem van Rád. Hálát adok azért, hogy meghaltál a bűneimért. Megnyitom az életemet előtted, és elfogadlak Téged Megváltómnak és Uramnak. Köszönöm, hogy megbocsátottad a bűneimet és örök életet adtál. Kérlek, végy uralmat az életem felett. Tégy engem olyanná, mint amilyennek elterveztél. Ámen.

Nincsenek megjegyzések: